سرمایش گرمایش

ساخت وبلاگ
1. اگر مصرف آبگرم زیاد می باشد (برای مثال بیش از یک حمام یا شستشوی بسیار ) بهتر است از پكيج با قدرت حرارتي بالاتر از 31 كيلووات یا پکیج های مخزن دار استفاده كنيد. 
2. اگر حرارت بالایی از پکیج مورد نیاز باشد (معمولا برای خانه های با بیش از 300متر مربع) بهتر است از پکیج های زمینی استفاده کنید. 
3. پکیج را از شرکتی های معتبر و مطئن تهیه کنید و توجه کنید خدمات پس از فروش را داشته باشند. کارخانه سازنده پکیج بهتر است توان پشتیبانی همیشگی از قطعات پکیج را داشته باشد. 
4. پکیج های دیواری بسیار کم مصرف تر بوده و دارای عمر طولانی تری نسبت به پکیج های مخزن دار و پکیج های زمینی هستند بنابراین به صرف تر می باشند. 
5. برای اطمینان از جلوگیری از گازگرفتگی، بهتر است از پکیج های فن دار بویژه با دودکش دو جداره استفاده شود. اگر شرایط محیا نبود و مجبور به استفاده از انواع دیگر پکیج شدید، توجه کنید پکیج مجهز به سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور به صورت هوشمند به محض دریافت علایم حرارتی و یا گرفتگی در دودکش خاموش می شود. 
6. اگر در شهری زندگی می کنید که سختی آب بالاست از پکیج با دو مبدل مجزا بویژه از نوع صفحه ای استفاده نمایید 

7. توجه کنید پکیج هوشمند باشد یعنی به صورت اوتوماتیک عیب را شناسایی و پیغام دهد. این قابلیت مزییتی است که افراد بی تجربه نیز می توانند در تعمیر سریع پکیج فعال باشند و گاهی لزوما نیاز به تعمیر کار نیست.بدین گونه که مانیتر محل ایراد را نمایش می دهد ، در این صورت با کمک دفترچه راهنما یا نهایتا سرویس کار سریعا می تواند مشکل را حل نماید. 

8. بهتر است قبل از ورودی آب در پکیج یک سختی گیر مناسب نصب شود. 

 

بوتان

 

 

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:54

1- تبرید: 
مرحله ای است از رفع گرما از یک محیط یا یک جسم بمنظور کم کردن دمای آن و انتقال دادن گرمای فوق به فضا یا جسم دیگر. 
2 - گرما : 
گرما شکلی از انرژی است، خاصیتی مشخص و قابل اندازه گیری از تمام ماده. کمیت گرما مربوط است به کمیت جسم و نوع جسم درگیر. 
3 - دما : 
دما مقیاس شدت، یا سطح گرما است. 
4 – واحد کمیت گرما : 
واحدی که با آن اندازه کمیت گرما محاسبه می شود، واحد حرارتی بریتانیائی است، که اکثرا بوسیله تلخیص آن Btu شناخته می شود. 
5 – بی تی یو (BTU) : مقدار انرژی حرارتی لازم برای بالابردن دمای یک پاوند آب، به مقدار یک درجه فارنهایت. 
6 – گرمای ویژه : مقدار حرارت لازم برای بالا بردن دمای یک پاوند از همان جسم به مقدار یک درجه فارنهایت. 
7 – گرمای مخصوص : گرمایی است که، به یک جسم افزوده شده یا از آن رفع شده و می توان آنرا بوسیله تغییر در دمای جسم مذکور اندازه گیری نمود. 
8 – گرمای نهان : گرمایی است که به یک جسم اضافه شده یا از آن رفع می شود تا تغییری در حالت آن ایجاد نماید، بدون اینکه تغییری در دمای آن حاصل شود. 
9 – انرژی : انرژی همان قابلیت انجام کار بشمار می رود و ممکن است به فرم های گوناگون وجود داشته باشد. مثال: انرژی گرمائی ، انرژی مکانیکی. 
10 – تن سرمایی : عبارت است از میزان سرمایی که یک تن یخ صفر درجه یا مقدار سرمای نهانی که 2000 پوند یخ صفر درجه در مدت 24ساعت از دست می دهد تا به آب صفر درجه تبدیل شود. 
11 - درجه حرارت خشک هوا : همان درجه حرارتی است که با یک ترمومتر معمولی نشان داده می شود. 
12 – حرارت مرطوب : اگر هوایی را آنقدر خنک کنیم که به حالت اشباع برسد، این کیفیت هوا و نظیر آن را درجه حرارت مرطوب گویند. 
13 - درجه حرارت شبنم هوا: درجه حرارتی است که هوا با مقداری بخار آب معین به حالت اشباع برسد و رطوبت موجود در آن شروع به تقطیر شدن نموده و به حالت شبنم درآید. 
14 - رطوبت مطلق: مقدار وزن بخار آبی است که در واحد وزن هوا وجود دارد. 
15 - رطوبت نسبی: عبارت است از نسبت فشار آب هوای مورد نظر به فشار بخار آب هوای اشباع شده در همان درجه حرارت.
بوتان
سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان, نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:22

پکیج جایگزینی مناسب برای سیستم موتورخانه می باشد که نسبت به آن از ویژگی هایی خاص برخوردار است و از آن می توان برای گرم کردن آب مصرفی و

آب گرم مورد استفاده در رادیاتورهای گرمایشی استفاده کرد. 

در گذشته هزینه های زیادی جهت تمعیر و نگهداری موتورخانه ها می شد و علاوه بر هزینه تعمیر آنها کار سخت و پیچیده ای بود،

اما تعمیر پکیج گرمایشی کاری به مراتب ساده تر می باشد و همین طور از هزینه ها کاسته می شود. پکیج ها نسبت به

موتور خانه (که حجم زیادی دارد) حجم کمی اشتغال کرده و بازدهی بسیار بالایی دارد. پکیج ها به صورت واحد های

مستقل مورد استفاده قرار می گیرد که این سبب می شود تا هر واحد مسکونی یا تجاری مستقل از واحدهای مورد مورد استفاده قرار گیرد. مزیت های پکیج باعث ایجاد محبوبیت آن و عدم استفاده از موتورخانه در تاسیسات اجرایی شده است. 

پکیج دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا آبدارخانه بر روی دیوار نصب می شود. که جهت ایجاد ایمنی بهتر است از

دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تحدید نخواهد کرد. 

از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد.

همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید

از ترکیب پکیجو کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت 

عملکرد پکیج در حالت تابستانی چگونه است؟ 

در این حالت هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که نیاز به آب گرم باشد، این عملیات به صورت اوتوماتیک انجام می شود .

هنگامی که شیر آب گرم باز می شود ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود.

این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر می شود .مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا آب گرم را تولید می کند. 

عملکرد پکیج در حالت زمستانی چگونه است؟ 

وضیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان متفاوت است. چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده

را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار

رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر

آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است. 

http://sarma-garma.com/بوتان

 

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 19:03

فروشگاه ملکی از سال 1370 تا به اکنون در بخش تاسیسات فعال بوده و اکنون مفتخر به این است که دارای نمایندگی توزیع ، فروش و خدمات بیش از 10 شرکت مختلف است که برخی از این شرکت ها مثال بوتان ، ایران رادیاتور ، ایساتیس ، لورچ و ... را در بخش پکیج ، رادیاتور و آبگرمکن و در بخش کولر گازی ، چیلر و هواساز مثال : تراست ، اجنرال ، آکایی و ... را می توان نام برد .

این فروشگاه اکنون در نظر دارد که از طریق این پایگاه اینترنتی نیز اقدام به خدمت رسانی مثال : فروش ، خدمات ، اطلاع رسانی و ... را برای مشتریان و همکاران گرامی انجام دهد .

بوتان

آدرس : تهران – خ پیروزی – بلوار ابوذر پل پنجم پ 346

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان, نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 126 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:24

مقدمه : پُمپ وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی را به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم می‌آورد. 
راهنمای انتخاب پمپ راهنمای زیر کمک می کند تا بهترین انتخاب را بر حسب نوع کاربری برای پمپ انجام دهید. هدف از این اطلاعات، ارائه یک معیار کلی می‌باشد و برای تمام پمپ‌های یک کلاس معتبر نمی‌باشد. بهتر است برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر به کاتالوگ سازنده‌های پمپ مراجعه نمایید. 
انتخاب پمپ بر حسب سیال نخستین گام برای انتخاب نوع مناسب پمپ، توجه به نوع سیالی است که قرار است پمپ شود. در مورد سیال باید به ویسکوزیته، میزان خورندگی، میزان خطرناک بودن مایع، وجود مواد ساینده و یا جامدات معلق در سیال، دمای سیال و میزان اهمیت تمیز نگه داشتن سیال توجه نمود. در مورد هر کدام از موارد بالا، باید به نکات و پیشنهادات زیر توجه نمود: 
مایعات دارای ویسکوزیته بالا: اصولا پمپ‌های دینامیکی از جمله پمپ‌های سانتریفوژ برای سیالات ویسکوز مناسب نیستند. برای این نوع سیالات، اغلب پمپ‌های جابه‌جایی و مخصوصا پمپ‌های دنده‌ای داخلی (inteal gear pumps) گزینه مناسبی هستند. 
مایعات بهداشتی: پمپ‌های لوب بهداشتی (sanitary lube pumps) برای بیشتر مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، مواد دارویی و کاربردهای بیوتکنولوژی خوب هستند. 
جامدات: انتخاب پمپ به کاربرد مورد نظر بستگی دارد. برای مواد غذایی دارای جامدات، در ابتدا یک لوب پمپ بهداشتی پیدا کنید. برای گل و لای و مواد جامد صنعتی با پمپ‌های دنده‌ای داخلی شروع کنید. 
مایعات خورنده: انتخاب مناسب متریال برای ساخت بیش‌ترین تاثیر را بر راندمان پمپ دارد. پمپ‌های دنده‌ای خارجی (exteal gear pumps) کامپوزیتی و پمپ‌های دنده‌ای داخلی استنلس استیل بهترین انتخاب برای شروع هستند. مواد ساینده: برای کاهش اثر سایشی می‌توان چند فاکتور را با هم ترکیب کرد. با پمپ‌های دنده‌ای داخلی که دارای اجزای استیل سخت شده هستند شروع کنید. 
مایعات سمی، خطرناک و یا مایعات مشکل برای آب‌بندی: در کار با این مایعات، جلوگیری از نشتی‌ها بسیار حیاتی است. بهترین نقطه برای شروع، پمپ‌های دنده‌ای داخلی یا پمپ‌های دنده‌ای خارجی با رانش مغناطیسی یا آب‌بندی مکانیکی است. دمای بالا: پمپ‌های دنده‌ای داخلی دارای غلاف، کنترل بسیار خوبی بر دما انجام می‌دهند. 
عوامل دیگر در انتخاب پمپ علاوه بر توجه به نوع سیال، در انتخاب پمپ باید به موارد دیگری از جمله میزان دبی سیال، میزان فشار و فرآیند مورد نظر توجه نمود. در صورتی که جریان پمپ به صورت نوسانی باشد (همانند پمپ‌های پیستونی تک سیلندر)، باید تمهیدات لازم برای مقابله با نوسان سیال در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می‌توان از یک اکومولاتور (accumulator) هیدرولیکی برای کاهش ضربه‌ها استفاده نمود. در صورتی که پمپ خود راه انداز (self priming) نباشد، باید تمهیدات لازم برای پر کردن (پرایمینگ) اولیه آن در نظر گرفته شود. جدول زیر عوامل تاثیر گذار در انتخاب پمپ را برای انواع پمپ‌ها بیان کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://sarma-garma.com/ مراجعه نمایید.

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان,سرمایشی,گرمایشی,پکیج دیواری, نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 17:34

داکت اسپلیت ها نوع خاصی از سیستم های تهویه است که دارای زیر ساخت های درونی می باشد و قبل از احداث ساختمان باید فضای آن در نظر گرفته شود. در این سیستم، یونیت ها به جای اینکه بر روی دیوار یا سقف به صورت رو کار نصب گردد درون سقف کاذب به صورت تو کار نصب می شوند. 
با توجه به High Static بودن داکت اسپلیت ها قابلیت تهویه متراژ بسیار بزرگتری نسبت به اسپلیت و کولرهای گازی را دارند. برای اجرای این سیستم نیازی نیست که کل فضای داخل واحد با سقف کاذب پوشانده شود در قسمت خروجی این دستگاهها نهایتا ۲۵ سانت در ارتفاع سقف فضا نیاز دارند تا قابل اجرا باشند. این ویژگی با توجه به توجیه اقتصادی آن سبب می شود مورد توجه سازندگان برج های مسکونی و تجاری قرار گیرد. 
داکت اسپیلت ها همانند کولر های گازی دارای انواع ساده و اینورتردار می باشند که نیاز برق مصرفی آنها تک فاز و در ظرفیت های بزرگتر سه فاز می باشند. 
تفاوت سیستم داکت اسپیلت با سیستم ترکیبی اسپیلت دیواری: می توان بجای استفاده از چندین پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری ، از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده کرد که بوسیله کانال تمامی اتاق ها و فضاهای مورد نیاز تهویه می شوند. برای استفاده از سیستم گرمایش بسیار قوی از کویل آب گرم استفاده میشود که از پکیج یا موتور خانه تامین می شود و سیستم رادیاتور حذف می شود و همچنین تا میزان ۳۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود . همچنین در مقایسه با رادیاتور سرعت گرمایش فضای بالایی دارد . 
از مهمترین مزیت های داکت اسپیلت میتوان به فیلتر شدن هوا بر خلاف کولر های ابی سنتی ، مدیریت رطوبت مکان به وسیله کنترل درجه دما هر نقطه از مکان توسط دریچه های ترموستاتیک به صورت مستقل ، اشاره کرد . 
نحوه ی تهویه مطبوع سیستم : سرمایش و گرمایش در این سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد . عملکرد دستگاه داکت اسپیلت در حالت سرمایش دقیقاً مشابه سیستم های اسپیلت یا همان کولر های گازی می باشد . به این معنی که این دستگاه جهت تولید سرما با استفاده از سیکل تبرید گاز مبرد را با عبور از اجزا سیکل مانند کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور و تغییر فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آنرا به تهویه شونده تحویل می دهد . بدیهی است که در این حالت منبع انرژی دستگاه برق می باشد . در حالت گرمایش دستگاه به کمک کویل تعبیه شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از داخل کویل هوای عبوری از روی کویل را گرم کرده و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می دهد . در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز می باشد . در این حالت دستگاه مشابه فن کویل عمل می کند 
برای اطلاعات بیشتر به سایت http://sarma-garma.com/  مراجعه کنید.

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان, نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 12:34

کولر گازی در صنعت تهویه مطبوع از کاربری خاصی برخوردار است و باعث کاهش دمای محیط (انتقال گرما به محیط سردتر یا مبرد) می شود. کولرهای گازی بر خلاف کولرهای آبی که در آن از آب به عنوان خنک کننده استفاده می شود تبادل جرم آب (به عنوان رطوبت) با محیط گرم ندارد. به همین دلیل کولرهای گازی برای محیط های شرجی مناسب ترین گزینه است. کولرهای گازی معمولا در دو مدل ساخته می شود: 
1-کولرهای گازی یک تکه (پنجره ای، ایستاده و ...) 2- کولرهای گازی دو تکه یا اسپلیت 
کولرهای گازی از نظر ساختاری به دو بخش اصلی تقسیم می شود که عبارتنداز: 
قسمت الکنریکی : از یک خازن با ظرفیت نسبتا بالایی برای ایجاد گشتاور جهت راه اندازی کمپرسور استفاده می شود همچین ممکن است بیش از یک خازن با ظرفیت های مختلف استفاده شود که در کولرهای مختلف متفاوت است. 
قسمت مکانیکی : اجزای مکانیکی بکار رفته در کولر گازی دارای شباهت زیادی به اجزای مکانیکی به کار رفته در یخچال دارد، مانند: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، لوله مویین (کاپیلاری)، سینی زیر کولر و ... 
مکانیزم های متداول به کار گرفته شده در کمپرسور کولرهای گازی دو نوع است که شامل کمپرسورهای رفت و برگشتی و کمپرسورهای دورانی (روتاری) می باشد.کمپرسورهای دورانی فاقد میل لنگ و پیستون بوده و روتور در حال چرخش (به کمک طرح مکانیزم آن) گاز مبرد را از مسیر ورودی مکیده و آن را وارد لوله خروجی می کند. در کولر گاز عموما از دو پروانه استفاده می شود که هر دوع بر روی یک محور می چرخند. یکی از پروانه ها هوا را به درون دستگاه مکیده و در مجاورت گاز سرد شده‌ی مبرد قرار می دهد که در اثر اختلاف دمای بین هوا ورودی و مبرد گرما به سیال عامل منتقل می شود. پروانه دوم وظیفه راندن هوای ورودی به اواپراتور را بر عهده دارد. 
در کولرهای گازی دو تکه کمپرسور و کندانسور در واحدی به نام یونیت خارجی تعبیه شده اند. یونیت خارجی در فضایی خارج از محیط تحت تهویه نصب می گردد. بخش های تبخیر یا اواپراتور و شیر انبساط نیز در یک واحد به نام یونیت داخلی تعبیه شده اند. هوا در جهت ورود به محیطی که مورد تهویه قرار گرفته از طریق دریچه ای مخصوص که غالبا بر روی یونیت داخلی قرار دارد به محیط پرتاب می شود و به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار و همچنین از بین بردن ویروس و میکروب های شناور در هوا فیلتری در پشت دریچه هوا نصب می گردد. 
گاهی ممکن است بر اثر عدم تنظیم ترموستات و یا ازدیاد گاز شارژ شده اواپراتور و یا قسمتی از لوله برگشتی برفک یا یخها ذوب شوند و در نتیجه آب از جدارهای کولر سر ریز کند. برای پیشگیری از این مشکل ترتیبی اتخاذ شده است که در صورت بروز حالت فوق ، آب به خارج از کولر هدایت شود. این وظیفه بر عهده سینی زیر کولر گازی است. در گوشه‌ای از سینی ، لوله مخصوصی تعبیه شده است که این آبها از آن خارج می‌شود. برای جلوگیری از ریزش آب ، عموما به لوله مذکور شیلنگی متصل می‌شود و با قرار دادن آن بر روی سطح زمین از پراکنده شدن ذرات آب در محیط جلوگیری می‌شود. 
برای اطلاعات بیشتر به سایت http://sarma-garma.com/ مراجعه کنید.

سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان, نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 12:32

تصر تاریخچه شرکت بوتان

8

 
مروری بر شرکت بوتان: 
برند بوتان از با کیفیت ترین و خوشنام ترین برندهای پکیج دیواری در ایران و یکی از برندهای شناخته شده‌ی گرمایشی در جهان می باشد و طبق ادعای مکتوب در سایت گروه صنعتی بوتان سومین سازنده‌ی بزرگ آبگرمکن گازی دیواری در دنیا می باشد 
شرکت بوتان در سال 1332 به همت مرحوم مهندس محسن خیلیلی (که دارنده‌ی عنوان پدر صنعت ایران می باشد) پایه گذاری شد. سپس در طی سال های 1335، 1338، 1343، 1345 به ترتیب اولین اجاق گاز، اولین بخاری گازی، اولین آبگرمکن گازی ایستاده و اولین سیلندر گاز مایع را تولید کرد. در سال 1338 اولین مرکز تماس مجهر به بیسیم برای ارائه خدمات به مشتریان در بوتان راه اندازی شد. 
در سال 1346 شرکت بوتان برای اولین بار در ایران اقدام به گازسوز کردن خودورو کرد و در سال 1367 اقدام به تولید اولین آبگرمکن دیواری کرد. 
در دهه 1370 شرکت بوتان توانست بعد از سال ها تلاش و به پشتوانه تجربه سال ها کار صنتی اقدام به تولید قطعات وارداتی آبگرمکن و همچنین صادرات قطعات آبگرمکن به کشور های اروپایی مانند: آلمان، انگلستان و ایتالیا کند همین طور دهه 1370 شرکت بوتان بعد از دستاوردهای دیگر در طراحی، ساخت و تولید انبوه دیگر محصولات گرمایشی موفق به دریافت انواع گواهینامه های استاندارد بین المللی شد و همچنین در طی این سال ها اقدام به تجهیز زیر ساخت ها و راه اندازی آزمایشگاه های مجهز کرد. 
با آغار دهه 1380 با توجه به حجم تولیدات و سفارشات، کارخانه مدرن ساوه مورد بهره برداری قرار گرفت. سال 1387 برای شرکت بوتان آغار صادرات آبگرمکن به اروپا بود در سال 1388 گروه صنعتی بوتان موفق به اخذ نشان های "صادر کننده‌ نمونه ملی" ، "تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان" شد و همچنین به عنوان واحد نمونه کشوری در استاندار و کیفیت برتر انتخاب گردید. 
سرمایش گرمایش...
ما را در سایت سرمایش گرمایش دنبال می کنید

برچسب : بوتان, , نویسنده : نوروزی sarma-garma بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 12:30